Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě
Mikešová, Kateřina ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce Módní fotografie a její současná pozice v médiích a reklamě se zabývá úlohou fashion stories ve vztahu k lifestylovým magazínům, které je publikují, s ohledem na to, jací fotografové jsou pod jednotlivými fashion story podepsáni, a zda inzerce v daných magazínech souvisí s obsahem fashion stories. Analytická část práce je založena na konkrétním příkladu tří lifestylových magazínů vycházejících v České republice - Elle, Dolce Vita, proč ne?! a na práci čtyř fotografů v nich nejčastěji publikujících - Anně Mrázek Kovačič, Standovi Merhoutovi a dvojicích Štěpánka Stein & Salim Issa, René & Radka. Je rozdělena do tří dílčích celků. První zkoumá fashion stories a jejich roli v médiích, vymezuje parametry, na jejichž základě lze určit kvalitu jednotlivých fashion stories a tyto pak aplikuje na jednotlivé magazíny. Druhý analyzuje vztah fashion stories k reklamě na základě značek, které v daných magazínech inzerují v komparaci ke značkám, které jsou ve fashion stories použity. Třetí pak analyzuje fotografický styl autorů a hledá, nakolik je ovlivněn požadavky dané zakázky.
Persvaze reklamních článků v lifestylových časopisech ELLE a Instyle
Spilková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na jazykové persvazivní prvky obsažené v reklamních textech. Předmětem zkoumání budou dva přední české lifestylové magazíny - Elle a InStyle. Práce se zaměřuje na psychologii reklamy, médií a jazyk, jakým se reklama snaží oslovovat a přesvědčovat čtenáře. Lifestylové magazíny mají specifický způsob a jazyk, jakým se čtenáři komunikují. Předmětem zkoumání práce budou texty označené jako "promotion". Rozsah zkoumaného vzorku bude 6 čísel časopisu Elle a dvě čísla časopisu Instyle. První kapitola se zabývá teorií médií, masmédií a jejich vlivu na společnost. Druhá kapitola je věnována lifestylovým magazínům a jejich historii. Ve třetí kapitole se autorka věnuje teorii persvaze a jazyka. A čtvrtá se zaměří na reklamu a její schopnost ovlivňovat názory a postoje. V praktické části bakalářské práce je popsána metoda obsahové analýzy a popis sledovaného souboru dat. Následně se práce věnuje samotnému rozboru jednotlivých reklamních sdělení a zkoumá jazykové persvazivní prvky v nich obsažené. V závěru se pak autorka pokusí ukázat, jaké persvazivní prvky se v textech nejčastěji objevují, na jaké produkty se zaměřují a zda texty a jejich jazykové prvky odpovídají poučkám a odborné literatuře, která se věnuje správnému zpracování reklamních textů.
Stereotypy v módní fotografii v ženských časopisech
Zítková, Radka ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce "Stereotypy v módní fotografii v ženských časopisech" se zabývá problematikou stereotypizace v médiích. V teoretické části pojednává o základních termínech práce - módní fotografii a stereotypu. Obě témata jsou v úvodu definována a je zmapována dosavadní odborná literatura, která se jich týká. Poté následuje analýza stereotypů v módní fotografii. Zkoumaným vzorkem jsou české verze časopisů Elle a Harper's Bazaar. Jako exkluzivní ženské časopisy zaměřené primárně na lifestylová témata jako móda, krása a štíhlá linie, obsahují v každém svém vydání dostatečný počet módních fotografií. Rozebírána jsou jednotlivá vydání obou magazínů za poslední uzavřený ročník - rok 2007. Obrazová obsahová analýza zahrnuje vždy faktické údaje jako je počet stran, počet fotografií a počet módních fotografií. Následuje rozbor jednotlivých stereotypů, které jsem v časopisech nalezla. Týkají se především vazby mezi textem a obrazem. Po analýze časopisu vždy shrnuji, jaké stereotypy v něm byly nejčastější, jakých témat se obecně týkaly. Poté oba analyzované časopisy stavím proti sobě. V závěrečné komparaci se zabývám rozdíly ve stereotypizaci módní fotografie v Elle a Harper's Bazaaru.
Proměny v pojetí ženství v Harper's Bazaar po jeho uvedení na český trh ve srovnánín s časopisem Žena a móda (1988)
Pikalová, Alexandra ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Köpplová, Barbara (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá proměnou v pojetí ženství v oproti časopisu Žena a móda. Práce se snaží zachytit změny v pojetí ženství, které na území České republiky přichází v společenskou transformací po roce 1989. Z tohoto důvodu vzorek analytické části obsahuje čísla časopisu Žena a móda a čísla teoretické části jsou představeny různé pohledy na pojetí ženství, dále taky charakteristiky a historický exkurz obou módních periodik. metodologické části práce představuje kvalitativní obsahovou a obraz jež jsem zvolila jako nástroje pro zachycení předpokládaných rozdílů. V analytické části se práce již zabývá samotnou analýzou jednotlivých rozdílů v předem zvolených dimenzích šablonách.
Celebrity marketing jako nástroj marketingové komunikace - Komparace přístupů značek Lancome a Estée Lauder
Damková, Jitka ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Hrabánková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Celebrity marketing jako nástroj marketingové komunikace: Komparace přístupů značek Lancôme a Estée Lauder se zabývá fenoménem celebrity marketingu a způsobem, jak zmíněné značky s celebritami v reklamních kampaních pracují. Práce je uvedena teoretickou kapitolou, která se věnuje pojmu celebrita, historií celebrit i celebrity marketingem jako takovým. Zabývá se teoriemi výběru celebrit, stejně tak výhodami a nevýhodami užití slavných tváří v kampaních. V deskriptivní části práce jsou popsány vybrané značky, jejich historie, identita i způsoby práce s celebritami. V analytické části práce je zkoumáno, jakým způsobem obě značky využívají celebrity. Pro analýzu byla zvolena inzerce v časopisech Elle, Marianne a Marie Claire během let 1995, 2001, 2010 a 2018. Hlavní důraz je kladen na zjištění, zda značky celebrity opravdu používaly a jakým způsobem. Přičemž se předpokládá, že značky celebrity využívají, ovšem každá značka s celebritami pracuje odlišným způsobem. Práce primárně využívá metody kvantitativní obsahové analýzy, část výzkumu je ovšem i analýzou kvalitativní. Hlavní cíl práce spočívá ve zjištění, v jaké míře se celebrity v marketingových kampaních obou značek využívají, a zvýraznění nejvýznamnějších rozdílů mezi značkami.
Persvaze reklamních článků v lifestylových časopisech ELLE a Instyle
Spilková, Tereza ; Šoltys, Otakar (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na jazykové persvazivní prvky obsažené v reklamních textech. Předmětem zkoumání budou dva přední české lifestylové magazíny - Elle a InStyle. Práce se zaměřuje na psychologii reklamy, médií a jazyk, jakým se reklama snaží oslovovat a přesvědčovat čtenáře. Lifestylové magazíny mají specifický způsob a jazyk, jakým se čtenáři komunikují. Předmětem zkoumání práce budou texty označené jako "promotion". Rozsah zkoumaného vzorku bude 6 čísel časopisu Elle a dvě čísla časopisu Instyle. První kapitola se zabývá teorií médií, masmédií a jejich vlivu na společnost. Druhá kapitola je věnována lifestylovým magazínům a jejich historii. Ve třetí kapitole se autorka věnuje teorii persvaze a jazyka. A čtvrtá se zaměří na reklamu a její schopnost ovlivňovat názory a postoje. V praktické části bakalářské práce je popsána metoda obsahové analýzy a popis sledovaného souboru dat. Následně se práce věnuje samotnému rozboru jednotlivých reklamních sdělení a zkoumá jazykové persvazivní prvky v nich obsažené. V závěru se pak autorka pokusí ukázat, jaké persvazivní prvky se v textech nejčastěji objevují, na jaké produkty se zaměřují a zda texty a jejich jazykové prvky odpovídají poučkám a odborné literatuře, která se věnuje správnému zpracování reklamních textů.
Zobrazení zdraví v reklamě. Obsahová analýza inzertních příspěvků se zdravotní tématikou ve vybraných ženských časopisech
Pavlačková, Anna ; Vošahlíková, Pavla (vedoucí práce) ; Zábrodská, Kristina (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazením a vývojem reklamy na léčiva, produkty a služby související se zdravím v českých ženských časopisech. Porovnává se zde období první republiky a současnosti. Zaměřuje se především na tyto otázky: Změnilo se zobrazení zdravotních výrobků? Inzerují se v časopisech produkty podobného charakteru? Změnil se ideál zdraví a věci, které nám připadaly zdravé v minulosti, dnes už za zdravé nepovažujeme? Souvisí případný rozdíl s historickými událostmi nebo je dán aktuálním zdravotním stavem obyvatelstva a jeho preferencemi? Jako hlavní materiál k analýze posloužily tituly - Eva: časopis moderní ženy, vydávanou nakladatelstvím Melantrich a současná publikace lifestylového magazínu Elle, kterou vydává nakladatelství Hubert Burda Media. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o tisku, reklamě, zdravotnictví, kdy se ve všech případech porovnává období první republiky a současnosti. V praktické části blíže rozebírám použité výzkumné metody obsahové a obrazové analýzy a zároveň provádím komparaci použitého vzorku. Nedílnou součástí práce jsou i přiložené inzerty, ze kterých analýza vycházela a které slouží k lepší ilustraci zmiňovaných jevů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Komparativní obsahová analýza časopisu Elle
Paulasová, Alžběta ; Kubišová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Bakalářská práce Komparativní obsahová analýza časopisu ELLE se zabývá srovnáním francouzské a české mutace lifestylového ženského magazínu ELLE v období od února 2014 do dubna 2014. V práci je nejprve magazín usazen do kontextu médií a ženských časopisů obecně a následně je krátce popsán ve svém historickém vývoji. V praktické výzkumné části jsou již konkrétně charakterizovaná specifika, shodné a rozdílné prvky obou verzí. Výzkum byl prováděn za pomoci realizace kvantitativní obsahové analýzy. Cílem a závěrem práce je popsání obsahové podoby obou jazykových verzí a dále zjistit, zda obsahují takový objem inzerce, jaký ho uvádí odborná literatura, a konečně zda se od sebe obě jazykové verze nějakým způsobem po tematické stránce liší.
Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Bušková, Helena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.
Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011
Karpova, Tatiana ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Klabíková Rábová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Sexuální motivy v reklamě v ženských časopisech v České republice v letech 2009-2011 se zabývá problematikou motivů sexuality v tištěné reklamě v časopisech o životním stylu pro ženy Elle, Marianne a Cosmopolitan. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a analytickou část. Teoretická část se zabývá definicí pojmu sexuality v reklamě a její klasifikací, zároveň se také daný pojem vysvětluje v rámci teorie sociálního konstruktivismu Petera L. Bergera a Thomase Luckmanna a věnuje se etické problematice sexuálních motivů v reklamě, jeho současné situaci a efektivitě použití sexuálních motivů v reklamě. Výzkumná část práce se věnuje otázkám, do jaké míry a jakým způsobem se v reklamách projevují motivy sexuality. Vybrané výstupy tištěných reklam jsou podrobené deskriptivní analýze, pomocí které jsou popsány druhy sexuálních motivů, charakter sexuálního chování a typy sexuálních ženských obrazů, které se v analyzovaných reklamách vyskytují nejčastěji. Daná práce vykresluje problematiku sexuálních motivů v reklamě jak z hlediska marketingového, tak i v širším sociokulturním kontextu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.